måndag 6 september 2010

Här händer det.grejer...

Här händer det grejer nu...eller rättare sagt det kommer att hända grejer snart! Vi ska dra igång PROJEKT BADRUM....:-)! På onsdag kväll kommer en kille som jobbar som kakelsättare hit och mäter för att räkna ut hur mycket kakel/klinkers det kommer att gå åt. Vi har valt ett grafitgrått klinkers med lite struktur till golvet och stora vita kakelplattor till väggarna + mindre plattor med lite yta, också i grafitgrått, som vi ska sätta som en eller två staplar någonstans i badrummet.....frågan är vart det blir snyggast? Vi ska riva ut allt och köpa nytt handfat, toastol, dush, skåp.....ja alltihop........ska bli så roligt!!
Så nu måste vi snabbt få tag på en duschkabin att ställa i tvättstugan så att vi har någonstans att duscha den tid det tar att fixa badrummet....Vi är fem personer så det lär bli ganska stökigt (och gnälligt) här ett tag...:-).

Samtidigt så ska vi renovera ett rum som från början var ett förråd, men som vi gjorde om till sovrum när vi flyttade ihop. Marica, min näst yngsta dotter, håller på att flytta hemifrån så nu ska nästa tonåring in....Så i det rummet ska vi måla väggarna vita och lägga trägolv + köpa ny garderob och lite annat....!! Så det lär vara fullt upp hela hösten!! Jag kommer att lägga ut lite bilder allteftersom.
Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på min favoritserie: 2 1/2 Men.....helt underbar!!

Vi hörs!




 

Inga kommentarer: