fredag 17 september 2010

Fredagsmys....

Så var det då fredagskväll.....Vi tjejer (ja och Samuel förstås) är själva hemma ikväll. Bosse är på kortkväll med granngubbarna. Så jag kollade vad barnen vad de ville äta.....Tacos så klart!! Äts nog Tacos i många hem på helgerna. Jag tycker också att det är gott men för att inte tjata ut det så brukar jag variera lite mellan vanliga Tacos, Tacopaj och Tacogratäng. Idag blev det Tacogratäng. Jättegott med en grönsallad och lite vin. Snabbt och lättfixat också.

Recept för 4 pers:
500 g blandfärs
2 pkt tacokrydda
1 dl vatten
1 förp. philadelphiaost
1 burk creme fraiche
1 vitlöksklyfta
1dl hackad purjolök
riven ost

Tillbehör:
Tacochips och grönsallad

Stek köttfärsen, blanda i tacokryddan och vattnet. Blanda philadelphiaosten med creme fraiche, blanda i en pressad vitlöksklyfta. Bred ut smeten i en smord ugnsform. Häll köttförsblandningen över och bre ut. Strö purjolöken över och sedan den rivna osten. Grädda i 225 grader i ca 15 minuter. Servera med tacochips och sallad. Smaklig måltid.
Ha nu en riktigt skön fredagskväll!! Nu ska vi slänga oss i soffan och frossa i godis och Sex and the City. Har fått låna boxen med ALLA avsnitt av serien av en jobbarkompis, Tack Anna!!


Fredagsmys!





Tacogratäng! Mums!





3 kommentarer:

Marica sa...

Guud vad gott det ser ut! nästa gång ni ska äta det så ring mig så jag kan komma hem och äta gott =) börjar tröttna på köttbullar och potatismos

eva s sa...

mmm.....ser gott ut..
skall jag prova snart..

Anonym sa...

ser jätte smaskigt ut! mums de måste jag testa :-)