torsdag 30 september 2010

Lite höstfint.....

på trappan! Efter två frostnätter ser våra Pelargonier inte mycket ut för världen! Så på hemvägen från jobbet stannade jag till i min favoritaffär: Blomsteraffären i Sandared. Som vanligt så kom jag inte tomhänt därifrån....:-)
Hittade en såååå fin kruka i mörk zink med lite rostiga detaljer. Blev perfekt till den rostiga kronan jag tittat ut tidigare i höst. Med en stor kruka ljung och lite murgröna blev det jättefint! Ett nytt blockljus i vinrött blev det också till ljuslyktan och en ny hjärtformad krans till dörren....Är sååååå nöjd!!

Känns extra viktigt att pynta lite nu med tanke på röran som renoveringen av badrummet kommer att innebära ......vi har tex just nu gamla toaletten, handfatet och badrumskåpen ståendes på vår altan...(ska fraktas bort snarast).
Så lite fint på trappan känns skönt för själen... :-)!

Nu blir det lite Thaimat och ett glas vin.....är ju "min" fredag!!








































2 kommentarer:

Ida sa...

Så fiiint! Herregud vad duktig du är på sånt där!!

Hemma hos Märtha sa...

..:-) Tack!!