tisdag 3 juli 2012

Dyrgrip...

Titta vad jag har fått av min pappa.:-)




Min farmors gamla Singer...eller ja egentligen så är det bara stativet kvar.....Men ojojoj vilket fint stativ..:-)




Själva symaskinen, motorn och bordsskivan var tyvärr i ganska dåligt skick så dem fick vi slänga.




Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag vill göra med det......




Antingen sätter jag på en bordsskiva av cement och ställer det på vår altan där det står skyddat under tak och använder det som ett blomster-och pyntbord, eller så tar jag in det och sätter på en träskiva  och använder det som skrivbord....Vad tycker ni?

Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på Morden i Midsomer och äta lite glass!

Kram på er alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag själv skulle vilja ha ett underrede och utav det hade jag gjort en utomhusbänk/bord!

♥ Carina ♥ sa...

Jag röstar på blomster och pyntbord :)
Kram

Vardag och flärd sa...

Det stativet kan du verkligen vara glad för! Tänk så vackra saker det gjordes förr! Jag har mitt inne som pyntbord med lite gamla fotografier och till jul arrangerar jag julkrubban där.
Ha det fint!
Kram Eva

Fröken Prillig sa...

Jag fyndade ett något mer rostigt vitt underrede med sliten skiva härommånaden på Borås Biståndscenter. Jag tänkte spraya underredet knallgult eller tukost och slipa skivan lite lätt och använda bordet som avlastningsbord någonstans... Men ännu har inte orken och tiden infunnit sig att ta tag i projektet. Kanske blir det i höst eller nästa höst! haha!

Kram Åsa