tisdag 10 juli 2012

Kantareller och blåbärspaj.....

Idag sitter vi förtältet och kurar medan regnet smattrat på taket....Hm...känns som att jag har skrivit det tidigare..:-)
Det har i ärlighetens namn inte regnat hela tiden....Igår sken solen och det kom "bara" en regnskur på hela dagen....Med tanke på katastofvädret i Småland ska man nog inte klaga....!


Precis nygräddad....luktar ljuvligt i förtältet..:-)

Igår trampade jag ut i skogen precis nedanför husvagnen för att kika lite efter blåbär...och det fanns massor! Hittade till och med liiiiite kantareller....så idag vankas det blåbärspaj till fikat.


Ja jag sa ju liiiite....:-)

Det är precis det här jag älskar med vårt smultronställe. Närheten till skog och natur...vår stora tomt där vi har fria händer att göra, i stort sett, vad vi vill...ja förutom att fälla träd förstås....På tal om att fälla träd....

Gårdagens middag: salladstallrik och grillade revben.....

Igår kom det en stoooor "skogsmaskin" inkörandes på campingen....Allt mansfolk oavsett ålder( ja en hel del kvinnfolk oxå ska erkännas) släppte det de hade för händerna och rusade ut för att titta...:-).
Var en maskin som "rensade" bort en hel del stora träd mellan husvagnarna...otroligt skicklig förare som verkligen hade tungan rätt i mun!

Ha en skön tisdag!
Kram



4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Man får göra det bästa av regnvädret. Du lyckas ju bra med det verkar det som. Låter som om ni har det mysigt i förtältet :)
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan hittade in till dig...vad gott det ser ut och vad sugen man blev på kantareller


Kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Blåbärspaj är ju så himla gott! Jag har inte tittat efter blåbär eller kantareller än men jag tror det blir ett fint kantarellår iår!
Ha det fint och hoppas regnet slutar snart!
Kram Eva

Jane sa...

Hej =)

Synd att vädret varit sååååå tråkigt, vi gav upp och åkte hem.

Jag kände väl att det börjar närma sig och jag ville hem och "boa" in mig så jag är redo att ta emot en familjemedlem till =)

Vi får höras och jag ska höra av mig så ni får veta vad vi får och när vi får.

Robin var överlycklig att han fick leka en liiiiiiten stund med Samuel idag iaf.

Kramar