torsdag 5 juli 2012

En liten tur till havet....

Igår kom Bosse hem med en bukett vita rosor och sa att vi skulle åka på utflykt, bara vi två, men inte med bilen utan på motorcykeln.



Sagt och gjort....på med mc-stället och sedan drog vi iväg. Bosses dotter och pojkvän var hemma med Samuel. Har inte åkt så mycket motorcykel sedan Samuel föddes men jag älskar verkligen farten och alla naturens dofter så jag satt bara och njöööt.


Japp, kycklingkebab blev det. Enkelt men supergott!

Vi styrde kosan mot kusten till Falkenbergs underbara sandstränder. Väl framme köpte vi med oss mat och gick ner till stranden och satte oss och åt....



Vi var nästan ensamma på stranden...bara någon enstaka familj som satt kvar och njöt i solskenet och några tuffa smågrabbar som hoppade runt i vattnet och ropade att det var suuuuupervarmt..:-)




Sedan var det bara att dra på sig hjälm och handskar och dra hemåt i solnedgången.....Låter kanske romantiskt men det var skitkallt..:-) Nästa gång ska jag ta med mig en extra tjock tröja, för fler gånger lär det bli nu i sommar!

Ha det så mysigt och ni missar väl inte Ernst ikväll!

Kram

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så mysigt att åka ut på en liten picnic bara ni två! Sånt minns man länge!
Nu tittar jag på Ernst, härligt!
Kram Eva

mariaikos sa...

Det låter trevligt med en mc-tripp till havet på tu man hand .
Grattis till er tre åriga bröllopsdag ♥
Min mans kusin med fru kom och hälsade på oss i stugan med mc som dom köpt för några år sen "på äldre dar" .Dom bor ca 4 mil från stugan .
Nu är vi hemma några dagar och tvättar och klipper gräs m.m .
Kram ♥