fredag 13 maj 2022

Luktärtor och Jätteverbena...

 Nu när jag har lite mer tid till mitt förfogande har jag tagit tag i trädgården här hemma oxå....Vi har i flera år försökt ha den så lättskött som möjligt och då blir den samtidigt lite tråkig och intetsägande.....



Nu vill jag fylla även den här trädgården med blommor och en massa annat grönt...så jag har grävt upp det gamla potatislandet igen och jag har byggt klätterstöd i stora krukor där jag har petat ner lite luktärtor...




Ser inte mycket ut för världen just nu men vänta bara....snart ska jag nog kunna plocka mig fina, doftande buketter även här hemma..:-) I backen som står bredvid finns ytterligare ett gäng Luktärtor som ska med till stugan.



Har även satt Jätteverbena i kruka....Har försökt mig på att så frön för att få många plantor men det har inte funkat så bra....var en del av de frön jag vintersådde och som sen brändes av solen....




Jag köpte 2 fina plantor som jag kommer toppa lite när de har växt på sig lite så tar jag sticklingar istället för att få fler....Funkar det inte på det ena sättet så får man lösa det på det andra..:-) 

Inga kommentarer: