onsdag 10 augusti 2011

Lavendel.....



Har tokfastnat för lavendelfärgat denna höst (får man säga att det är höst nu?)!
Såg en bild i en inredningstidning på ett sovrum med lavendelfärgade påslakan och massor av fina kuddar i lila, vitt och grått, mönstrat och enfärgat och jag har inte kunnat få det ur huvudet.




Så det får bli "temat" för vårt sovrum denna höst. Man behöver ju inte alltid ta fram storsläggan för att det ska kännas nytt och fräscht. Oftast är det de små detaljerna som gör det.




Så jag gjorde som jag alltid gör.....tog mig en liten tur till vår blomsteraffär....perfekt när man vill få lite inspiration...och där hittade jag ett par glaslyktor i lila....alltid en början...:-)




Hittade oxå en liten zinkfärgad kruka med rosenkant. Där får en Hjärtan på tråd husera.




Letade påslakan och kuddar på Hemtex men hittade inga som jag fastnade för...däremot en morgonrock i mjukaste plysh med fin volangkant...naturligtvis i lavendel...:-). DEN kunde jag bara inte motstå!



Nu är det snart dags att krypa till kojs så att jag orkar upp tidigt i morgon...(min sista arbetsdag denna veckan...:-)

Kram och god natt!





3 kommentarer:

Miruschka sa...

Visst är det så, det behövs inte mycket för att förändra ett rum!
Du har så många fina saker i ditt sovrum, eller i hela huset förresten.
Hoppas det går bra på jobbet idag!
Kram♥

Vardag och flärd sa...

Nej vännen, det är inte höst nu - det är sensommar!!
Ljuvlig morgonrock, härligt att krypa in i när det blir höst.
Kram Eva

Anonym sa...

Urtjusig morgonrock! Det är verkligen fräscht med lavendelfärg! Fina lyktor o kruka du hittat! Alltid kul att gå in på blomsteraffären! Ha en trevlig helg! Kram Maria