fredag 5 augusti 2011

Ljuvliga Hortensia!


Vaknade till riktigt ösregn i morse och det fortsatte så hela förmiddagen! Inte det ultimata vädret på min lediga dag precis men ingen ide att hänga läpp för det.




Har varit en mysig dag i alla fall. Min syster och 2 av hennes barn + vår pappa har varit här på en fika. Var ett tag sedan vi träffades och det kändes verkligen som att vi har hur mycket som helst att ta igen....:-)




Köpte en Hortensia igår. Tycker att färgerna är så fina....lite höstiga! Passade finfint i min stora urna.
Visst får man lite höstfeeling en sådan här dag? Som att hjärnan långsamt börjar vänja sig vid tanken på att sommaren snart är över. Jag gillar hösten med alla färger och att man med gott samvete kan boa in sig lite!  




Ikväll åker vi till Mullsjö och stannar tills på söndag. Har inte varit där på 2 veckor så vi får hoppas att allt ser ut som det ska och att inte Syrenerna som vi planterat runt vår lilla uteplats är helt stendöda.

Ha en riktigt skön helg!!
Kramiz

4 kommentarer:

Miruschka sa...

Idag har jag haft jeans på mig för första gången på...jag vet inte när! Cirka femton grader och regn, så visst känns det pstsom höst!
Hoppas syrenerna överlevt och att ni får en härlig helg!
Kram♥

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Underbar hortensia! Visst är det härligt att få börja tända lite ljus på kvällarna? Alla årstider har sin charm.

Kram ♥

Anonym sa...

Vilken maffig och fin Hortensia!! Hoppas ni haft det bra i Mullsjö! Kramar Maria

♥ Carina ♥ sa...

Vacker hortensia! Jag gillar din urna jättemycket, var har du hittat den?
Hoppas ni har en skön helg i Mullsjö!
Kram