söndag 14 augusti 2011

Loppisfynd...

Igår kom jag ÄNTLIGEN iväg till den lokala loppisen för att kika lite. Jösses vad mycket grejer det fanns!! Möbler, lampor, porslin, ....ja allt!!
Kände mig lätt förvirrad när jag gick runt där.....gäller ju att sålla ut och hitta sina "fynd".




Fyndade lite matsilver. Gafflarna och matskedarna har sådan fin patina...knivarna, som inte var av samma modell men ändå passade ihop, var nyputsade. Så nu är jag där och tallar lite på dem lite då och då så att de oxå ska "missfärgas"!! Familen bara skakar på huvudet åt mig...:-)!




Nu ska jag bara hitta en gammal fin glasburk att förvara dem i så kommer de pryda sin plats på hyllan i köket! 

Idag är det verkligen tråkväder!! Regnet bara öser ner. Hade tänkt ge mig ut i skogen för att leta kantareller men nu får det bli bullbak istället!

Vi hörs!
Kram

4 kommentarer:

Miruschka sa...

Här har vi haft underbart väder, sol och cirka tjugo grader!
Härliga fynd, men jag håller med om att knivarna behöver lite mer patina;)
Kram♥

Vardag och flärd sa...

Gammalt matsilver är så vackert och man hittar ganska ofta på loppis till bra priser fortfarande. Tur att inte alla vill ha det!
ram Eva

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!

Vilka underbara loppisfynd du hittat, jättefina! Om du ställer dem nyputsade i en glasburk får du snart se en knasig "förvandling", det silver som är inuti burken kommer att förbli blankt och fint medan det som sticker upp från kanten blir oxiderat och mörkt, antar att det beror på att det utsätts för syret, eller? =)

Kram kram

Vintage House sa...

Hej
här har vi samma väder...
Fina bestik du fick med dig hem blir perfekta i en glasburk
kram
sandra