onsdag 18 april 2012

Ett nytt försök...

Ni kanske kommer ihåg att vi målade och tapetserade om Samuels rum före jul?

Vi målade 3 väggar och satte en blå/vit randig tapet på den 4:e.....så långt allt gott....Sedan var det min tur att styla och jag gick loss och köpte vitt tyg och band med stjärnor på som jag sydde hissgardiner av och mörkblått linnetyg som jag sydde sänggavel och sängkappa av.....

Sedan tog inspirationen slut...bara så där....Var inte alls nöjd...Rummet såg färglöst och tråkigt ut! Någonstans på vägen glömde jag bort att det faktiskt är en liten 7-åring som ska bo i det där rummet.... en liten kille som älskar Spiderman, Starwars och lego!

Så nu gör vi ett nytt försök!


Har köpt nytt tyg, denna gång lite färggladare....:-)
Ska ta en sväng till IKEA i helgen och köpa lite smått och gott....Ska visa er sedan!

Kram

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, ibland kör man fast i "tänket" och det blir inte bra. Men denna hissgardinen blir säkert lite tuffare och samtidigt stilren. Lycka till!
Kram Eva

Miruschka sa...

Vi inredningsnördar har nog lätt att snöa in på det VI gillar, men som du skriver så är det ju barnen som ska vara där.
Jag fick stränga förbud av mina två yngsta när deras rum skulle fixas till, det skulle INTE vara likt som i det övriga huset, dvs vitt;)

Det där tyget är jättefint, ska bli spännande att se före-efter bilder!
Hoppas du har en fin torsdag:)
Kram♥

Fröken Prillig sa...

Känner igen det där när luften liksom går ur ett projekt. Jag gör så hela tiden. först är jag helladdad, tänker, grejar och shoppar dygnet runt och när det nästan är klart då pyser luften ut och jag börjar tänka på nästa projekt.
Jag väntar med spänning på slutklämmen! = )Lycka till!
Jag har ju samma dilemma som du med min lille killes rum som jag började göra iordning. När det var dags att måla ännu fler möbler så orkade jag inte mer. Hans rum är jättefint, men som sagt slutklämmen fattas.

mariaikos sa...

Ibland blir det inte som man föreställt sig när man har sina idéer .
Blir nog fint med gardinerna . Snyggt tyg .
Duktig du är som syr själv .
Ha det bra ♥
Kram ♥

Anonym sa...

Hej!
Jag är ute efter något liknande ditt tyg för samma ändamål. Du kanske vill sälja din gardin ;)? hihi.. Undrade bara vart du köpt tyget?

Svara gärna till linn.grahns@hedemora.se