onsdag 6 februari 2019

Mitt pyttelilla kök.....

Har varit en underbart skön helg ute i stugan....Det hade kommit massor av snö så det blev en del skottande men sen var det chill......Jag stickade en del och bakade en sockerkaka i mitt pyttelilla kök....



Det fungerar fantastiskt bra att både laga mat och baka trots att köket är så litet och bara har en bänkspis....mer kraft i den än vad man kan tro.....Gardinen har jag sytt av en kökshandduk från Greengate...




När vi köpte stugan satt det ett fult, otympligt skåp på väggen där vi nu har satt upp hyllor på konsoller....och jag är så innerligt glad att jag var så envis på att ta ner det, trots Bosses protester, för det blev så mycket mysigare....




Under hyllorna har vi diskbänken och bredvid en bänkskiva där kaffebryggaren står och där jag har lite arbetsyta....och det som inte får plats på hyllorna har vi hängt på krokar på väggen....Tack och lov för Ikea och alla deras produkter för kompakt living....-)




                                                                       Älskar mitt lilla kök...:-) Kram






Inga kommentarer: