måndag 25 februari 2019

Lite vårtecken....

I fredags packade vi ihop och åkte ut till stugan....Jag var ju hemma hela veckan med min onda tand och vi kände för lite miljöombyte....




Var runt i trädgården och tittade efter vårtecken och visst fanns de där...bland vissna löv och grenar...
Några snödroppar blommade och det stack upp blad från olika lökväxter på flera ställen...




Kliade i fingrarna att kratta bort löv och och annat skräp men det är fortfarande lite för tidigt...kommer garanterat bakslag med nattfrost och snö.....




Min vita julros som jag köpte i kruka förra julen och satte ut i våras verkar ha överlevt....Inga blommor ännu men med massor av blad...




Upptäckte oxå att det är någon annan 🐇 som kollat in mina växter....... och verkar gilla murgröna....denna någon hade lämnat tydliga spår efter sig.....💩....

Bara hoppas att han nöjer sig med murgrönan och inte käkar upp allt grönt som växer där...:-()

                                                                                                        Kram







Inga kommentarer: