torsdag 28 mars 2019

Det spirar i mina lådor....

Blev ett längre upphåll här än vad jag tänkt mig.....Blev sjuk i söndags i något märkligt virus och har varit rätt knockad och mest suttit i soffan och tittat på tv och stickat.....




Idag, äntligen, mår jag lite bättre så jag har småfixat lite med mina odlingar....Har börjat plantera om en del växter som vuxit ur sina första odlingskrukor....Bla sparrisen...




Vet inte riktigt vart jag ska plantera den när det väl är dags men ska försöka hitta en bra plats ute vid stugan har jag tänkt....är inte någon brådska, för om jag förstått det rätt, så tar det två år innan man kan skörda några sparrisar och jag tror att man kan ha plantorna i lite större krukor ett tag.....litet experiment...:-)




Har en hel del plantor på tillväxt.....bla Kronärtskocka (den längst in), paprika, Chili, Havannapeppar och några tomatsorter.....Idag sådde jag även Brysselkål, frilandsgurka och spetspaprika......Började bli trångt på bordet så de röda paprikorna planterade jag om i  större terrakottakrukor och flyttade ut till fönstren istället....Ska så lite blommor oxå men det får vänta lite för just nu är det fullt på bordet.....:-)




Stannar hemma i morgon oxå och hoppas att jag mår helt bra efter helgen så jag kan jobba igen i nästa vecka.....Ha en skön torsdagskväll💚




Inga kommentarer: