lördag 2 mars 2019

På mina stickor...

Just nu håller jag på med en tröja till mig själv.....Mönstret kommer från Petite Knit och heter Ankers tröja.....

Har inte använt det garn som står på mönstret utan har tagit Lima från Drops som jag redan hade komplett med nystan av här hemma...så check på den...:-)




 Är nästan samma stickfasthet som originalgarnet så det funkar utmärkt och det är fantastiskt roligt att leta stickprojekt utifrån garn jag redan har....och den här tröjan kommer garanterat bli en favorit....mjuk och skön och inte stickig trots att det är ett alpacka/ullgarn.




Tröjan stickas uppifrån och ner på rundstickor....räta och aviga...med det ribbade partiet i oket som fin detalj......och som ni ser går det undan....stickar så fort jag får en liten stund över och alltid när jag sitter framför tv:n.......bästa och enda sättet att hålla mig vaken..:-)





Har även tänkt sticka den med kort ärm men då i ett tunnare garn så det blir en fin sommartopp och till det har jag oxå garn så det är bara att köra på...:-) Ha en mysig lördag! Kram




1 kommentar:

Christina Mari sa...

Så fine bilder! Og det ser til å bli en veldig fin genser da. Og de saksene er jo så fine.
Ha en fin kveld.
Klem Christina