fredag 29 juli 2011

Träning är av ondo:-)

Efter 3 veckors härlig semester i lösa sommarkläder med grillat, vin och en massa fika så kände jag att det var dags att få lite ordning på "kroppastollen"  innan det återigen är dags att kliva i jeansen. Jag bestämde mig för att denna, sista veckan skulle gå i träningens tecken!




Sagt och gjort...tog ett ordentligt pass på Crosstrainern som står och dammar på kontoret, stretchade länge och väl och mådde sååååå bra med mig själv! Nu jäklar skulle jag träna varje dag!

Vaknade i tisdags och kunde knappt ta mig ur sängen...nej, inte av träningsvärk utan av någon typ av ischias..:-(
Har haft ont av foglossning under mina graviditeter och med tanke på att jag varit gravid 6 gånger så har jag haft vääääääldigt mycket foglossning. För er som inte vet så är det skellettet i bäckenbotten som luckras upp och blir rörligare inför förlossningen. Det känns som att ett enda litet snedsteg skulle kunna bryta av både rygg och ben. 
Har ofta tänkt att jag nog måste träna mina ryggmuskler i förebyggande syfte men ni vet hur det är....

Så det gick helt åt skogen med min träningsvecka. Istället har jag haltat fram som en höggravid och gjort det jag måste väääääldigt långsamt och försiktigt. Typiskt!
Bara hoppas att jag är något bättre innan måndag då semestern är slut och allvaret börjar igen.

Nej, nu ska jag halta in i duschen och ta tag i livet på ett vääääääldigt långsamt sätt..:-)

Kram på er alla!!

Inga kommentarer: