tisdag 21 februari 2012

Börjar se ett slut.....

på Samuels tröja med pippi-mönster. Lite kvar av ärmen, sedan kommer det tråkigaste....att fästa alla trådar!



Blir så imponerad av människor som stickar ihop en tröja på några kvällar!!




Jag har stickat på den här i flera månader! Tror jag är för dålig på att ta mig tiden och sitta i soffan och sticka, trots att jag tycker att det är supermysigt.



När jag väl gör det så är jag sååååå trött att jag bara orkar en liten stund innan jag säckar ihop i en hög..:-)


Men jag behöver lite bra tips på hur man får alla delar platta så att kanterna inte rullar upp sig? Har testat att stryka med fuktig handduk ovanpå men jag tycker inte att det blir så bra som jag vill!

Ikväll ska jag faktiskt ta mig tiden och krypa upp i soffan redan klockan åtta...då kommer nämligen svenska Top model.....:-)

Ha en mysig tisdagskväll!
Kram




6 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Å jag blir imponerad av folk som kan sticka överhuvudtaget! Jag har också en pippitröja men det är köpt :)
Kram

Vardag och flärd sa...

Fästa trådar är urtråkigt! Har inte gjort så stora stickprojekt än så jag vet inte hur man gör med kanterna.
Ha en go kväll!
Kram Eva

Anonym sa...

Hej syrran! Nu kan du väl ta o fixa en sån tröja till mig oxå? :)
Skojar bara, får nog köpa en i affären... Du, kolla in en blogg som min klasskompis och hennes mammma har; carines virkade kakor.... där snackar vi hembakat! Kram kram

Mitt liv som förskollärare sa...

Vad glad jag blir en till som mig. Stickar en exakt likadan till min yngsta tjej också hållit på i flera månader och min är ännu inte klar. Är på sista ärmen, så du var snabbare:)
Jag brukar spänna ut alla delarna på en skiva sätta fast dem med nålar, lägga en fuktig handduk eller lakan över , Låta ligga så ett dygn. Därefter är alla delarna helt släta.
Kram/
Berit

Anonym sa...

Sätt dig i soffan, betydligt tidigare än du brukar, basta pronto. Du "latar dig" ju inte även om du tycker det "är supermysigt" att sticka. Det resulterar ju i ett funktionellt och fint plagg. Sätt dig i soffan med stickningen - NU!:-)

Fröken Prillig sa...

Fantastiskt fin! Jag blir imponerad av dig som hinner att sticka en pippitröja på några månader! Bra jobbat!
kram Åsa