torsdag 16 februari 2012

Våriga pasteller i köket.

Fick, som jag skrev tidigare, pengar både i julklapp och födelsedagspresent av min käre make! Visste precis vart dessa skulle gå....:-)! Blev en tur till inredningsbutiken Prillig som vi har lyckan att ha här i vårt lilla sammhälle!






Har "pimpat" min kökshylla med delar ur Mynte-serien av IB Laursen...blev så vårigt och fint tycker jag..:-)






Gillar deras milda fina pasteller och jag tycker att det är fint att blanda lite olika färger.





Blir nog mycket roligare att baka nu med dessa fina skålar och formar...eller vad tror ni..:-)






Idag är jag hemma med en hostig och förkyld Samuel! Han var rejält hängig igår kväll och har haft ont i luftrören i natt så nu får han vara hemma och ta det lite lugnt resten av veckan.

Önskar er en härlig torsdag...snart är det helg igen..:-)
Kram






4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Åh, vilka underbara färger på dina fina saker! Jag älskar pastellfärger till en lugn bas. Sköt nu om Samuel, stackarn!
Kram Eva

topdesign sa...

Åhh vad kul att du gillar och har köpt så mycket av Mynteserien!!
har du sett de nya vårfärgerna? De är inte riktigt lika milda som de du har köpt, men väldigt fina!!
Det är verkligen mycket roligare att baka och fixa i köket när man har saker som man gillar och blir glad av!
Vilken fin blogg du har förresten!! Kommer garanterat tillbaka hit!!
MVH Lena

Anonym sa...

Det blev fint när du blandade de olika milda pastellerna! Förstår att inspirationen för bakning kommer igång ordentligt med så många fina skålar och formar!Hoppas Samuel kryar på sig, inte roligt att vara sjuk på sportlovet. Kram Maria

Miruschka sa...

Åh, så fint du har gjort hemma hos dig! Det är så härligt med dessa pastellfärger, man blir glad av dem:)
Ha en fin kväll!
Kram♥