torsdag 23 februari 2012

Ett litet tips!

Min dotter har ett fårskinn som matta i sitt rum som jag tyckte hade sett sina bästa dagar.....såg tufsigt och grådassigt ut.


Tänkte först slängt in det i tvättmaskinen på vinst och förlust men googlade och fick ett kanontips.



Först fick det en omgång med mattpiskan, sedan fuktade jag ner pälsen med en vattenspruta och hällde på  rejält med potatismjöl. Sedan fick det ligga tills det var helt torrt. Piskade igen och dammsög noga och pälsen blev som ny igen.
Tyvärr tänkte jag inte på att ta en bild på skinnet innan tvätten men tro mig...det såg inte så fräscht ut..:-)

Så har vi fått en liten prinsessa idag....-) Hörde Daniel berätta den stora nyheten i bilen på väg till jobbet och det var inte utan att ögonen tårades! Kanske inte så mycket för att det var ett kungligt barn utan mer för den otroliga lycka man hörde i Daniels röst! Han sammanfattade det så bra...Mina känslor är all over the place.......:-)!
För precis så var det ju! Den känslan glömmer man ju aldrig, eller hur?

Nej, nu ska jag ta tag i livet här hemma och göra lite broccolisoppa med ugnsvarmt bröd och kanske till och med ett glas vin...:-)!

Ha det gott mina vänner!
Kram

3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag tittade på presskonferensen klockan sju i morse innan jag gick hem från jobbet. Ja, han var verkligen tagen av stunden och det fullt förståerligt! Jag blev också rörd...
Kram

Vardag och flärd sa...

Tack för det tipset! Jag har ett fårskinn som jag knappt vågar använda av rädsla för att det inte ska gå att få rent.
Ha det fint!
Kram Eva

Anonym sa...

Vilket bra tips!! Tack! Trevlig Helg! Kram Maria