söndag 29 januari 2012

Feberstuga.....

Japp det har vi här! Samuel har fortfarande hög feber och är väldigt sliten. Vi har tagit det lugnt idag oxå och räknar med att vabba nästa vecka.


39,4+0,5=39,9...:-(
Inte så kul så klart men man får ändå se det positivt.....Han kunde lika gärna ha blivit sjuk när vi var på Kanarieöarna.




Så jag har passat på att rengöra och läderbehandla vår soffa idag. Ojoj vilken skillnad. Skulle ha gjorts för länge sedan....blev en helt annan soffa. Med lite nya kuddar i så kan den blir riktigt fin igen. Soffan har ett antal år på nacken nu men är stor och skön att sitta i (och somna i) så den får hänga med några år till.



Har äntligen fixat en fönsterlampa till kontoret. Lampfoten köpte jag innan jul på Gekås i Ullared och den röd/vitrutiga lampskärmen köpte jag häromdagen i butiken Hemma hos oss.






Ikväll ska jag kopiera in alla foton från Kanarieöarna så i morgon återkommer jag med bilder från resan.

Kram



















5 kommentarer:

Miruschka sa...

Det är ju precis som du skriver, vilken tur att han inte blev sjuk på semestern!!
Det verkar vara någon slags influensaepedemi på gång, jag tycker man hör att var och varannan är sjuk. Om jag får välja så tar jag nog hellre flunsan än vinterkräksjukan, men det är ju som att välja mellan pest och kolera!
Hoppas du klarar dig och får vara frisk.
Kram♥

mariaikos sa...

Oj , vad han har hög feber , Men det var ju tur att det inte kom under semesterveckan som du skriver .
Vad fint du har i fönstret .
Lampskärmen skulle passa perfekt i mitt kök , jag har ju de rutiga tyget på mina hissgardiner ;)
Kram ♥

♥ Carina ♥ sa...

Stackars lilleman vilken hög feber!
Men som du säger så är det ju bättre att vara på hemmaplan när man blir sjuk. Inte kul om sånt händer när man är på resande fot...

Vilken söt lampa! Sen gillar jag gardinerna och urnan med plättarna. Jag har hjärtan på tråd i min urna ;)
Kram

Hälsokick sa...

Gulligt fönster!

Vardag och flärd sa...

Stackars Samuel, men gott att han har mamma hemma som pysslar om honom! Hoppas han blir bra snart!
Vilken rar lampa du har i fönstret!
Kram Eva