lördag 28 januari 2012

Semlor......

är sååååå gott så efter jobbet igår bakade jag både vanliga släta bullar och kanelbullar.


På eftermiddagen kom mamma, min svärdotter Jennie och lille Gabriel på fika. Mysigt!

Samuel som har varit lite hostig i veckan verkade plötsligt väldigt hängig och när han inte ens ville fika förstod jag att han inte mådde bra (fikanisse som han är)....och mycket riktigt....han hade nästan 39 graders feber, men efter lite Alvedon piggnade han till och fick i sig lite fika han oxå.



Passade Gabriel på kvällen. Han är en riktig liten busunge, go och glad hela tiden, nyfiken på allt.....:-)! Tog inte lång tid innan fick igång både dvd:n och hemmabion.....! Somnade så gott i sin kärra vid niotiden.

Idag har vi tagit det riktigt lugnt. Bosse har tagit en tur till Göteborg för att kolla in MC-mässan.
Samuel har mest legat i soffan och kollat på film och slappat medan jag har fixat lite tvätt och annat.
Men nu tänker jag fixa till lite gofika och sätta mig i soffan jag med.....

Ha en riktigt skön lördagskväll!!
Kram





4 kommentarer:

Miruschka sa...

Min näst äldsta dotter ÄLSKAR semlor, hon är så glad för i år fyller hon år på fettisdagen:)
Själv är jag väl inte direkt någon "semmelmänniska", men EN per år brukar jag väl få i mig!
Hoppas du får en skön kväll/kram♥

♥ Carina ♥ sa...

Vilka fina tulpaner du har och semlor är ju bara sååå gott!
Kram och go'kväll!

Vardag och flärd sa...

Hoppas Samuel piggnar till snart!
Hade Bosse med sig nån cykel hem??? Det finns så vackra cyklar så det är en njutning att gå där och titta. Vi var där torsdag och fredag som utställare men helgen struntade vi i. Har en viktigare mässa att fokusera på nästa vecka.
Ha en fin lördag kväll!
Kram Eva

mariaikos sa...

Dom ser jättegoda ut dina semlor .
Stackars Samuel som blivit sjuk .Hoppas han kryar på sig fort .
Ha en fin kväll ♥
Kram ♥