måndag 9 januari 2012

Laddat för läsning...

Idag fick jag hem ett efterlängtat paket med posten....Innehöll 2 böcker som jag beställt.



Den ena: Eldvittnet som är Kepplers tredje roman ska jag ta med på resan....Kan knappt bärga mig tills jag får sätta tänderna i den.
Har läst de två första: Hypnotisören och Pagininikontraktet och de var ruskigt bra med betoning på ruskigt!!! Den här verkar oxå vara en riktig nervkittlare...

Den andra: Virka vackert skriven av Towe Fevang. Massor av inspirerande bilder och mönster på bla lapptäcken av mormorsrutor, virkade disktrasor, spetshalsdukar och kuddfodral med olika strukturer.
Fastnade för den fina pläden virkad av sexhörningar i milda pastelller.....




och den mjuka babyfilten i silke och alpacka....



Massor av bra tips och ideer till framtida projekt..:-)

Kram

6 kommentarer:

Miruschka sa...

Eldvittnet är SÅ bra, jag läste ut den på någon dag bara.
Åh vilka fina plädar, vilka underbara färger! Det är nästan så det börjar rycka i "virktarmen" igen;)
Kram♥

Vardag och flärd sa...

Vilka plädar! Nu ska jag klicka hem boken! Tack för tipset!
Ha det fint!
Kram Eva

mariaikos sa...

Jag har inte läst Eldvittnet men de andra två . Jättespännande böcker .
Fin pläd . Jag kan inte virka , bara sticka .
Kram ♥

Maria sa...

Kul med ny läsning! Virkboken finns här med, Kepler började jag läsa men avslutade ej- får kanske försöka igen då ;) ha det fint!
Kram Maria

Emma sa...

Den där virkboken är så fin :)
Vill också läsa Eldvittnet, har läst de två andra böckerna i serien.

Amanda sa...

Vilken mysig virk-bok! Det skulle nog jag haft mig en också :)

Du har fått en award inne hos mig! :)