tisdag 10 januari 2012

Idag är det ingen vanlig dag....

Idag är det min födelsedag..:-)



Ja egentligen vet jag inte om det är något att fira....att man blir äldre alltså!!




Men lite god mat och ett glas vin kan ju aldrig vara fel...:-)



Hittade ett recept på 2 bloggar igår och det lät så gott så jag var helt enkelt tvungen att testa.

Ingredienser: 1 påse Kycklingfileer, 2 pkt bacon, chiliflakes, 1 burk soltorkade tomater, 5 dl grädde, 1 påse färsk spenat och pasta.
Sätt på pastavattnet. Skär kycklingfileerna i mindre bitar och bryn dem i en stor stekpanna. Klipp bacon och stek ihop med kycklingen. Skär de soltorkade tomaterna i små bitar och lägg i pannan ihop med oljan från burken. Krydda med chiliflakes efter smak och häll på grädde. Låt allt koka upp. Under tiden kokas pastan klar. Blanda i spenaten i kyckling/baconblandningen och låt den bli mjuk och blanda till sist i pastan och rör om. Färdigt att äta....mums! Enkelt och väldigt gott!



Efter maten blev det lite tårta...så klart....fyller man år så fyller man år...:-)



Fick två jättestora buketter med krispiga Tulpaner i vårens alla färger, den ena i en fin vas från Cult, och så fick jag pengar....för dessa ska jag köpa något jag länge önskat mig ....Vad det är får ni se en annan gång!

Kram på er!!

8 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Grattis vännen på din födelsedag!
Kycklingpannan ska jag göra nån gång när inte maken är hemma - han gillar inte pasta men det gör däremot jag.
Ha en fin födelsedagskväll!
Kram Eva

Miruschka sa...

Grattis Annelie!!
Vilket bra recept du delar med dig av, det ska jag absolut testa någon dag framöver.
Kram♥

Anonym sa...

Klart det är något att fira - GRATTIS! Åh, vad gott det såg ut, både maten och tårtan.
Trevligt ibland att få pengar så man kan köpa precis det som man har gått och längtat efter! :-)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Det lät smarrigt med pastan, för att inte tala om tårtan. :-)

Fint kök ni har ser jag!

Kram!

MARIA I KOS sa...

GRATTIS på födelsedagen ♥

Maten ser jättegod ut . Och verkar inte krångligt att laga .
Tack för receptet .
Tårtan ser också smaskig ut .

Kram ♥

♥ Carina ♥ sa...

Här kommer jag försent till kalaset ser jag... Grattis i efterskott får jag säga då :-)
Hoppas du hade en toppendag!
Kram

Anonym sa...

GRATTIS lite i efterskott! Hoppas du fick en fin födelsedag! Och hoppas ni får en trevlig och solig semester! Kramar Maria

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen, i efterskott!! Kram från din kusin Anette.