måndag 17 februari 2014

Lite uppmuntran....

Idag har jag vabbat....Samuel har varit småförkyld hur länge som helst men har varit pigg och inte haft feber men så i lördags fick han ögoninfektion och stackaren är nu riktigt täppt i näsan, hostig och snörvlig och ögonen är röda och irriterade.




Så för att muntra upp sjuklingen så gjorde jag lite äppelpaj och vaniljsås för om det är något min älskade son uppskattar så är det lite gofika...:-)



Äpplena kommer från vårt lilla äppelträd som dignade av frukt förra sommaren. Det var mer äpplen än träd, om ni förstår vad jag menar! Grenarna var så tunga så vi fick sätta dit allehanda stöttor för att de inte skulle gå av. Plockade av alla äpplen och frös in och jag vet inte om jag inbillar mig men nog smakar egenodlat allra godast..:-)



                                                                            Kram





1 kommentar:

baraetthem sa...

Men stackaren då som blivit sjuk.. Men lite god äppelpaj kan jag tänka mig piggade upp lite grann iaf:) Och visst smakar egenodlat godast, lyxigt att ha det hemma i frysen på vintern också:)
Kram fredrika