söndag 9 februari 2014

Tillbaka igen....




Det blev en lång bloggpaus..:-)
Tappade helt lusten till att blogga...tyckte inte tiden räckte till och det gjorde mig bara stressad. Men jag har ändå inte kunnat släppa bloggen helt. Insåg att jag började använda den som en slags kalender....Roligt att titta tillbaka till hur tidigare somrar hade varit, vad vi gjort osv.
Så nu gör jag ett nytt försök och denna gång mer kravlöst. Att blogga ska ju vara roligt, eller hur?
Inser dock att jag blivit ganska ringrostig när det gäller tekniken! Hade tänkt göra om lite här på bloggen innan jag startade upp igen men jag får nog ta det lite i taget.

Mycket har såklart hänt under denna tid men det får jag oxå ta lite allt eftersom.

Idag har jag i alla fall bakat bröd! Ett bröd som är så otroligt gott så jag bara måste dela med mig av receptet:

Hurtbullebröd:
2 dl havregryn
5 dl vetemjöl
1 dl hela linfrön
1 dl russin
1 dl grovhackade hasselnötter
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl filmjölk
1/2 dl honung eller sirap
1/2 dl lingongsylt

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i filmjölk, sirap och sylt. Klicka ner smeten i en smord form. Grädda på nedersta falsen i 1 timma. Stjälp upp och linda in i handduk.


Blanda ihop allt i en stor bunke.
Blir en kletig massa.
Nygräddat.

 
                                                        Ha en mysig söndagskväll!





Inga kommentarer: