tisdag 25 februari 2014

Virkade ugglemössor.....

Har virkat och stickat en del det senaste året....framför allt till småtjejerna i familjen. Min dotter är galen i ugglor och hade sett en så fin mössa någonstans på nätet och frågade mig om inte jag kunde virka en sådan till Ella. Klart jag var tvungen att testa.....


Jag letade på nätet och hittade snabbt ett bra mönster, beställde garn och satte igång. De första virkade jag i akrylgarnet Freja, mest för att mönstret utgick ifrån det.


Gillar egentligen inte akrylgarn så jag köpte några nystan av garnet Ulrika som är ett superwashed behandlat ullgarn. Blir en helt annan glans och framför allt blir mössorna varmare. Så ullgarn får det bli i fortsättningen...:-)




Har virkat 10 mössor nu och fler kan det bli......! Jag virkar mot beställning så om du är intresserad kan du maila mig.
                       
                                                                        Kram




                                                                         

5 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Men åh vilka söta mössor! Fast det är klart... på sådana modeller är ju allting snyggt ;)
Kram

baraetthem sa...

Så söta och vad duktig du är!!
Trevlig kväll, kram fredrika

MARIA I KOS sa...

Åååå så söta ugglemössor du har gjort.
Söt baby också :)
Det var du som inspirerade mig att börja sticka när jag följde din blogg tidigare, men nu har jag inte stickat på länge.
Jag stickade ju en liten baby pippitröja till en kille då till julen 2011 och för några veckor sen fick vi tillbaka den. Dom tyckte vi skulle spara den till kommande barnbarn.
Kram ♥

Anonym sa...

Hej vad tar du för en virkad ugglemössa? :-)

Mvh tess

Hemma hos Märtha sa...

Hej Tess!
Jag tar 300 kronor/mössa! Hör av dig om du är intresserad...:-)!
Anne-Lie