fredag 28 februari 2014

Mera virkat......

Har virkat filtar till småtjejerna.....Mormorsrutor i olika kombinationer av rosa, vitt och beige.

Lite suddig bild på en sovande Ebba...:-)

Blev fina sommarfiltar och jag har sådan lust att virka en pläd/överkast i lite milda färger till vårt sovrum......får bli ett sommar-projekt tror jag..:-). Just nu har jag lite annat på gång.




Otroligt skönt med fredag, eller hur? Vi ska lämna huset i Rebeckas trygga händer och åka till vårt smultronställe! Har inte varit där sedan julhelgen så det ska bli riktigt mysigt! På vägen ut ska vi hämta upp mitt äldsta barnbarn William som är ett år äldre än Samuel! Killarna har så himla roligt ihop och det värmer i mamma/mormorshjärtat! Det blir en lugn helg med mycket mys, handarbete och kanske en tur ut i skogen om vädret tillåter...:-)


                                                           Ha en riktigt mysig helg allihop!
                                                                             Kram


3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Men åh så fina rutor!!
Jag håller på att virka rutor nu men en annan sort. Fast jag har tagit en paus nu för lite stickning ;)Jag är nybörjare på virkning men undrar om ditt mönster är krångligt? Finns det nån möjlighet att få det? Kan du mejla det? I så fall finns min adress under min profil :)
Kram och trevlig helg!

baraetthem sa...

Så fint du virkar!! Supergulligt!
kram fredrika

Hemma hos Märtha sa...

Hej Carina!
Mönstret på filten är från Drops design: 120-3 och jag har virkat i bomullsgarn. Inta alls krångligt..:-)!
Kram
Anne-Lie