onsdag 8 juni 2011

God morgon!


 Är hemma med Samuel idag. Han har i två nätter nu haft ont av sin astma och i natt var han riktigt tät. Vet inte om det beror på en annalkande förkylning eller om det beror på vädret. Ibland känner han av växlingen mellan varmt och kallt och om det är hög luftfuktighet....Så idag är vi hemma och tar det lite lugnt!

Husvagnen blev kvar i Mullsjö...och ska stå där ända till i början av oktober. Så nu ska vi sätta upp förtält och fixa till det lite mysigt....blir nog några turer till IKEA i Jönköping för lite nyinvesteringar..:-)!

Ett litet tips till er som har stuga, båt eller husvagn och har gasolspis.


Vi har investerat i en helt suverän form som är perfekt till både matlagning och bakning på gasspis, en sk. Omnia ugn.
Funkar hur bra som hest! Använder den till både matlagning och bakning och resultatet blir lika bra som i en vanlig ugn.



Så i helgen gjorde jag hallon/blåbärspaj i den...Mums!



Ha en bra dag!
Kram

6 kommentarer:

Millan sa...

Hej!

Inte visste jag att det går att baka på gasolkök. Bra att veta!

Vardag och flärd sa...

Hoppas Samuel blir frisk snart! Inte kul att vara sjuk i detta fina väder.
Kram Eva

♥ Carina ♥ sa...

Nu går det som hejsan att kommentera här :)

Sv: Ja jag tror det är samma problem. Tipsa dom om att ändra som du har gjort :)
Kram

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Stackars liten! Hoppas han kryar på sig fortare än kvickt.
Vad kul att ni tillbringar sommaren i Mullsjö, då kanske vi springer på varandra i Jönköping (har mina föräldrar där)?! Tack för tipset med Omnia-ugnen. Smart, har aldrig hört talas om den tidigare. =)
Ha en fin kväll. Hoppas att dina hälsningar funkar smidigare i fortsättningen... Blogger verkar ha tappat stinget!

Kram kram

mariaikos sa...

Det är besvärligt med astma . Hoppas det ger sig med lite vila och medicinering. Våran David har också astma , har haft sen han var 2 år . Jag har också men lindrigt som jag fick på äldre dar.
Vad kul att ni hittat ett fint ställe för husvagnen. Jag tycker det är skönt att var på ett o samma ställe. Man kan "mysa till" det o göra fint i förtältet o utanför .
Kram!

Anonym sa...

Hejsan! Hoppas Samuel har piggnat till! Trevlig fredag och helg! Kram Maria (Loppan)