måndag 27 juni 2011

Gräsänka!

Japp, det är jag det! Gubben min har börjat sin semester och tagit med sig Ellinor och Samuel till Mullsjö, så nu är det bara Rebecka och jag kvar hemma.
Jag har 3 dagar att arbeta sedan börjar även min semester! Ska bli såååå skönt!


Vill passa på att "puffa" för min lilla sommartävling! Du har väl inte missat den..:-)


2 st virkade ljuslyktor/krukor.

För 1 lott: lämna en kommentar till detta inlägget.
För 2 lotter: lämna en kommentar till detta inlägget och länka till din blogg.
För 3 lotter: lämna en kommentar, länka till din blogg och bli en följare.

Sista dagen att delta är nu på fredag!

Ni missar väl inte Johan Falks vapenbröder som går just nu på 4:an? Riktigt bra!

Kram

4 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hallojsan!
Kul att du gillar mina headers, det är jätteroligt och lätt att göra ny! Jag har precis skrivit en "liten" beskrivning hos en annan bloggis, jag plankar den, väldigt lång och jag orkar inte skriva en gång till! ;)

Gå in www.picnik.com (det är gratis och du behöver inte ladda ner något).
Efter att du har tryckt "get started now" väljer du fliken "Library" och "Make a collage".
I vänsterkanten ser du nu olika typer av layout som du kan välja på. Eftersom vi inte betalar kan vi inte välja alla men det räcker ändå tycker jag! ;) De som det står "premium" på är för betalande medlemmar.
Välj den typ av layout du vill använda.
Sedan trycker du längst ner på sidan "Upload a photo".
Dra sedan fotot till den plats du vill ha det. Fortsätt sedan på samma sätt tills du har fyllt alla rutor.
Nu kan du återgå till vänsterkolumnen igen och ändra på bakgrundsfärg, avstånd, skevhet i bilderna etc.
När du känner dig nöjd klickar du på "done!" uppe i höger hörn.
Du kan fortfarande redigera collaget genom att gå till fliken "create" och lägga till skugga etc.
Under fliken "Edit" väljer jag "Resize" och i första rutan skriver jag 830 (som är den storleken jag har i min blogg, detta ser du när du öppnar upp för att ändra i din header) för att få rätt storlek i förhållande till bloggen.
När jag är nöjd sparar jag collaget "save and share".
Sedan går jag till programmet paint (inte nödvändigt) för att lägga till utrymme över och under collaget för att på så sätt få plats att skriva på. Spara collaget igen.
Sedan öppnar jag upp Picnik igen (många moment!) väljer "create" och "Text" och skriver min text över och under collaget. Tänk på att inte alla texttyper tar våra svenska bokstäver, så testa dig fram.
Spara igen när du är nöjd.
*puh!* Svårt att förklara och många moment men gå in och lek lite, det är lättare när du prövat några gånger och det är jättekul! =)
Lycka till!

Kram kram

Anonym sa...

Hej!
jag vill gärna vara med i tävlingen! Ljuslyktorna är jättesöta =) Vi måste få till en träff nu under semestern. Vi kan kanske komma till Mullsjö o hälsa på?!
Kram Caroline

Miruschka sa...

Jag följer serien "The good wife" som är på TV4+ på måndagarna, så tyvärr missar jag Johan Falk.

Skönt med semester, speciellt nu när SMHI har lovat värmebölja!
Kram♥

Vardag och flärd sa...

Jag är också gräsänka, gubben har åkt till stugan, jag tycker det är lite gott att vara ensam efter en tuff arbetsdag.
Har glömt din tävling, anmäler mig på inlägget!
Kram Eva