fredag 23 september 2011

Fredagspyssel....




Har jag berättat att jag börjat arbeta på fredagar? Var länge tveksam på hur jag skulle göra men i och med att Samuel har börjat förskoleklass så var det slut med sovmornar och långfrukostar och då försvann hela  grejen med lediga fredagar!

Så nu går jag upp som vanligt, åker iväg och jobbar till kl. 11, hämtar Samuel vid 11.15 och sedan är vi lediga resten av dagen! Ganska ok det med faktiskt..:-)!

Idag har jag börjat höststäda trädgården och hoppas nu på fint väder i helgen! Har fått tag i zinkfärgade blomsterlådor (gick inte att lacka om de gamla) och inskaffat Ljung och lite andra växter så i morgon blir det trädgårdsfix hela dagen.

Men nu är det fredagsmys som gäller! Ikväll blir det Thai-mat, lite vin och soffhäng!

Kram!

4 kommentarer:

mariaikos sa...

Nu märker man att vi bor i en annan ände av landet . Jag har ju haft höst länge och i går kom några snöflingor redan .( Men jag såg det inte , har bara hört o läst på fb ).
Låter som bra fredagar tycker jag .
Ha en mysig fredagskväll !
Kram ♥

Anonym sa...

Så bra att du kan jobba så flexibelt! Måste kännas bra för Samuel att du har mycket tid för och med honom! Hoppas Tai-maten smakade bra! Idag fixade sambon maten, skönt att sätta sig vid dukat bord när man kommer hem. Vi har jättemycket på jobbet, ska in o jobba ikapp i morgon. Trevlig Helg! Kram Maria

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du har en mysig helg!
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Hoppas ni haft lika fint höstväder som vi så du har kunnat trädgårdsfixa. Det blir ju så mycket roligare om vädret är fint :)

Tack för en fin tävling och grattis till vinnaren. Det var ju synd att det inte stod mitt namn på lappen, hihi.
Kram kram