måndag 5 september 2011

Skogens guld....






Vi har haft ytterligare en underbar helg i Mullsjö tillsammans med våra bästa vänner. De var hos oss för första gången förra helgen och blev nog lite förälskade i platsen så de ville komma dit även denna helg.
Roligt att de ser och känner lite av det vi ser och känner när vi kommer dit.....!




Vi begav oss ut i skogen på lördagen för att leta efter kantareller och hittade lite grann, inte alls så mycket som vi hade hoppats på. Men det gör inget...halva njutningen är ju att få trava omkring i naturen och ärligt talat...när jag stod och rensade svampen efter klockan 21 igår kväll var jag innerligt glad att vi inte hittat så mycket..:-)

Passade på att gå på loppis i Mullsjö oxå.....fanns massor av fint och jag gjorde lite fynd så jag var alldeles lyrisk! Ni ska få se lite längre fram..:-)

Kram

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Gott att ni haft det fint och jag är nyfiken på dina fynd!
Kram Eva

Miruschka sa...

Det där var två ord som jag älskar: "loppis" och "fynd", det gifter sig riktigt bra i munnen;)
Rensning kan man få hoppa över, jag har lingon som ligger och väntar på mig!
Sov så gott!
Kram♥

Anonym sa...

Låter som en fin helg;) Härligt med svamp och såååå gott...

Önskar dig en skön dag
Annie

Anonym sa...

Så roligt att era vänner trivs där oxå! Hos oss är det min sambo som är skogsmulle. Han är ofta ute och plockar svamp. Ha det så bra! Kram Maria

Anette sa...

Åh visst är de härligt med gulingar :)har plockat 9 liter i år och jag håller med dej när man rensar hua!!vilken tid de tar :)
Ha en skön kväll.
Kramen Anette