tisdag 13 september 2011

Två gamla godingar!

När vi var i Mullsjö sist så hittade vi till en loppis som Missionskyrkan anordnar varje lördag.



Var lite skeptisk innan men oj vad mycket fint det fanns där.




Massor av porslin, skålar och fat i pressglas, böcker, textilier....och en massa annat!! En riktig guldgruva i stora ljusa lokaler, fint sorterat och uppställt så det var lätt att titta runt!



Hittade bla dessa två gamla Biblar...så där fint slitna så att pärmen knappt håller ihop...med riktigt gulnade sidor! Precis vad jag letade efter så tur för mig att inte alla letar efter samma sak...:-)! Den ena är från 1930!! Fick båda för bara 65,-!!

När jag bläddrade i den ena bibeln hittade jag några pressade blommor och ett gammalt bokmärke.



Vad ska jag då göra med dessa? Prydnad på hyllan blir de förstås men jag har även använt några sidor som dekoration.......ska visa en annan gång.

Helt klart är i alla fall att jag tänker besöka denna loppis fler gånger....har massor av små projekt som jag vill se om jag kan göra verklighet av.

Ha en skön kväll!
Kram

7 kommentarer:

Miruschka sa...

Härliga fynd du har gjort!! Visst är det en underbar känsla när man hittar något man verkligen vill ha??
Ser fram emot bilder;)
Kram♥

Anonym sa...

Men åh vilka vackra biblar... Så roligt när man kommer över något sådant på loppis...

HOppas att du hittar mer saker så att du får utlopp för kreativiteten;)

Önskar dig en skön kväll/annie

Vardag och flärd sa...

Kul att hitta gamla biblar! Jag har också tänkt gå och titta efter gamla böcker för att använda till lite olika saker. Man kan säkert hitta fina bilder i dem.
Kram Eva

Maria sa...

Vad vackra! Så roligt att hitta hus det man söker!
Loppisar är bäst, helt ok att konsumera massor där,
Eller hur!
Ha en fin dag!
Kram Maria

Anonym sa...

Fina fynd!! Visst är det kul med loppis! Hoppas du visar de alster du gör av sidorna! Ha det så bra! kram Maria

♥ Carina ♥ sa...

Vilka fynd! Man undrar ju vad den där bibeln har varit med om. Vem/vilka har läst den? Den har ju några år på nacken :)
Kram

mariaikos sa...

Ser att du blivit en riktig loppisfantast . Vad kul!
Kram ♥