lördag 10 september 2011

Jeanne d´Arc Living....

Har fått en ny favorit när det gäller inredningsmagasin....Jeanne d`Arc Living!!
Så otroligt fina bilder och massor av inspiration! Kostar betydligt mer än Lantliv och Drömhem och trädgård, som är mina andra favoriter, men det är väl värda pengar!




Det jag tycker om med detta magasin är att bilderna inspirerar till att hitta nya användningsområden på sådant man redan har liggandes hemma eller kanske fyndar på loppisar.....något jag gillar skarpt med tanke på att jag ÄNTLIGEN upptäckt tjusningen med loppisar..:-)!!




Har tex börjat samla på gamla silverbestick....gärna lite udda. Så fina att bara ha som prydnad i en glasburk eller göra om till något annat!




Just nu letar jag efter gamla teskedar som jag tänker banka ut och böja till servettringar.....Ska användas ihop med fina vita linneservetter med en liten handvirkad spetskant runtom....Blir nog fint till juldukningen!






Visst är det underbart med helg och lördagskväll!! Har tänt ljus och hällt upp ett glas rött....Nu ska vi laga lite mat och bara mysa!

Ha en skön kväll!
Kram på er alla!

PS! Är så glad för alla besök, både av gamla och nya läsare..:-)

5 kommentarer:

Miruschka sa...

Den tidningen har jag missat, får ta och köpa en och kolla in den!
Bättre sent än aldrig! Då tänker jag på dig som nyss upptäckt det här med loppisar, det är ju bara SÅ roligt. Känslan när man gjort ett riktigt fynd, den är svår att slå:)
Nu ska vi smaska i oss vaniljglass, grädde och varm hjortronsylt....mums!
Kram♥ till dig

Vardag och flärd sa...

Det är kul med tidningar så man får lite inspiration och tips om vad man kan pyssla.
Har också ett glas rött och önskar dig en fin kväll!
Kram Eva

Anonym sa...

Köpte tidningen efter tips från dig och jag håller med. Den är så bra! Sedan är tidningen snygg att ha framme som dekoration!

Hoppas ni hade mysigt igår! Själv var jag på tjejmiddag så sambon o dottern fick mysa hemma själva. Ha en bra söndag! Kram Maria

♥ Carina ♥ sa...

Att sätta sig ner med en inredningstidning och något gott tilltugg... det är kvalitetstid!
Den där tidningen har jag aldrig läst. Måste bli ändring på det :)
Kram

mariaikos sa...

Jag gillar inredningstidningar men den har jag aldrig köpt.
Brukar inte gå på loppisar men det verkar vara ett stort intresse för det , borde nog sälja bort saker själv också .
Kram ♥