söndag 25 september 2011

Underbar helg!

Helgen har verkligen varit mysig! Igår var vi ute i trädgården och jobbade i stort sett hela dagen. Vädret blev precis som jag önskade, varmt och skönt.



Vi fick gjort massor! Återstår en del av höströjandet men det känns skönt i själen att det tyngsta ändå är gjort!




Fick upp mina zinklådor efter många om och men.....Tyckte att jag var smart när jag köpte lådor av samma modell som de blå men naturligtvis satt inte hålen på samma ställe..:-)



Men efter lite mätande och skruvande så var de på plats, fyllda med vit Ljung och Murgröna. Jag blev supernöjd!



Återstår att måla ytterdörrarna svarta men det får nog vänta till våren. Tror att det kommer att bli en snygg effekt med svarta dörrar och har köpt både färg och penslar men med tanke på att vi måste ta bort lås och dörrhandtag och ha dörren öppen medan färgen torkar lär det bli ganska kallt i huset.





Igår kväll kom Fredrik, Jennie och lille Gabriel hit på middag. Mysigt att få rå om de sina ibland! Gabriel var på strålande humör....Tänk att den lille knatten snart fyller ett år!



Idag har vi varit på bio med Samuel. Såg Bilar 2. Helt ok men inte alls lika bra som den första. Men Samuel gillade den och det är ju huvudsaken...:-)

Nu ska jag snart krypa upp i soffan och sticka klart Gabriels pippi-tröja och titta på den engelska serien: Mördare okänd! Riktigt bra kriminalare!

Ha en bra start på veckan!
Kram

6 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag har också kollat på de blomlådorna, visst kommer de från Ventura Design??
Jättefint du har fixat med höstblommorna:)
Kram♥

Anonym sa...

Härligt när man får mycket gjort i trädgården så tacksam man är över de dagar då solen skiner så att arbetet blir mer ett nöje än något man måste göra...

Önskar dig en härlig start på veckan/annie

mariaikos sa...

Vad höstfint du gjort !
Så snyggt , fina arrangemang .
Kram ♥

♥ Carina ♥ sa...

Vad fina planteringar du har :)

Vi har också höströjt färdigt ute. Det känns skönt att göra det innan det blir alltför kyligt ute.

Önskar dig en fin vecka!
Kram

Hammarsbacken sa...

Hittade din fina blogg hos en annan bloggerska. Vad fint du har gjort med ljung. Jag skulle verkligen behöva göra något åt mina uteväxter också...
Kram Sonja.

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Så härligt höstfint med ljung, underbara foton! Jag är säker på att det kommer bli fint med svarta dörrar. Gillar det blå också men det är ju alltid roligt att förnya sig. =)

kram kram ♥