söndag 9 oktober 2011

Denna helg......

Så var det söndagskväll igen....Har varit en händelserik helg på många sätt!

I fredags var jag på begravning...Min morbror som jag har vuxit upp med och har så många roliga minnen av dog för ca 2 veckor sedan efter att ha kämpat länge mot den mest vedervärdiga sjukdom som finns: Cancer!

Mitt hjärta höll på att brista när min moster och mina kusiner stod framme vid kistan för att ta ett sista farväl!



Cancer är verkligen en fruktansvärd sjukdom och vem som helst, precis vem som helst, kan drabbas! Har självklart köpt ett rosa band för att stödja cancerforskningen. Ville köpa det rosa läderarmbandet som Lindex har låtit tillverka för att stödja forskningen men det var helt slut. Bra för det betyder ju att många människor bidrar.


I lördags var vi på kalas ute hos min äldsta dotter och hennes familj. Båda döttrarna i familjen firades: Emina som fyllt 6 år och Leah som blivit 2. Många presenter och jättegod fika! Ida är otroligt duktig på tårtor, eller hur?





Tårtorna var precis lika goda som de ser ut!

Alltid mysigt att träffas ....vi är många och det är bullrigt, högljutt men hjärtligt......:-)!


Idag tog jag och Rebecka ledigt från familjen och styrde kosan mot Gällstad, till Lager 157. Hittade lite smått och gott...ska visa en annan dag för nu är klockan mycket och jag vill krypa upp i soffan en liten stund innan det är dax för sängen.


Ha en skön måndag och hoppas att ni inte blåser bort:-)
Kram

4 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Fint inlägg om en viktig sak! Hade tur som hann köpa det rosa armbandet innan det tog slut, använder det varje dag. Ja, cancer är en fruktansvärd sjukdom i vilken form den än antar, jobbar själv på onkologisk klinik och träffar drabbade varje dag. Möts av både tårar och skratt i väntrummen. Tråkigt att höra att din morbror förlorade kampen.
Fina tårtor, även de matchar budskapet.
Ha en fin söndagkväll!

Kram kram

Miruschka sa...

Ja, det är en j*vla sjukdom, tänk om de kunde komma på ett botemedel! Men det skänks pengar hela tiden till forskningen, så förhoppningsvis händer det snart.

Bullrigt men hjärtligt, det känner jag igen:))

Kram♥ och sov så gott

Mitt liv som förskollärare sa...

Verkligen underbara tårtor.
Kram Berit

♥ Carina ♥ sa...

Det där armandet var slut här med. Men ett rosa band har naturligtvis införskaffats. Det är viktigt att stödja denna kamp mot cancer. Jag hade ett inlägg om det igår.

Vilka fina tårtor! Nästan för fina för att ätas upp :)
Kram