måndag 3 oktober 2011

Bråttom bråttom.....

har inte blivit många inlägg den senaste veckan! Tiden räcker helt enkelt inte till!

Skulle önska mig lite fler timmar på dygnet...eller kanske inte....då hade jag varit ännu tröttare på kvällarna..:-)!



Min kropp och hjärna är inställd på sömn så fort det mörknar utanför fönstren...kvittar hur bra tv-programmet är, tar inte lång stund innan jag börjar klippa med ögonen.

Det enda som kan hålla mig vaken är handarbete...så det är vad jag sysslar med på kvällarna.

Gabriels pippitröja är i stort sett färdig, ska bara fukta och spänna ut och sy ihop den. 



Har redan börjat med Samuels tröja...tycker att stickandet är roligare än monterandet!
Däremellan har jag virkat nästan 30 par converse.....:-)!

Har massor av virk-och stickprojekt på gång (julklappar) så det blir bråda kvällar framöver....Men tänkt vad mycket bra tv jag kommer hinna se..:-)!

Nu ska jag ta mitt sticke och krypa upp i soffan och kolla in Hollywodsfruarna!

Kram på er alla!

6 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, whiskyn hjälpte!
Håller med dig om att det är svårt att vara vaken på kvällen, det händer att jag somnar över mitt handarbete.
Kram Eva

mariaikos sa...

Det är verkligen mörkt nu på kvällarna.
Du är jätteduktig med ditt handarbetande , pippi tröjan är så fin . Jag skulle själv vilja ha en .
Kram ♥

♥ Carina ♥ sa...

Vad du är duktig!! Pippitröjor som är så fina!! Önskar att jag också kunde sticka... :)
Kram

Miruschka sa...

Jag tror de flesta är trötta den här tiden, många bloggare skriver om det.
Den här veckan börjar mina favoritserier på TV, Grey's Anatomy bland annat. DET har jag längtat efter;)
Kram♥

Mitt liv som förskollärare sa...

Håller med stickandet är absolut roligare än monteringen:)
Hälsn Berit

Anonym sa...

Du är verkligen duktig på att virka och sticka och kanske framför allt bra på att planera din tid så att du hinner får gjort så mycket!! Jättefina tröjor! Ha det så bra! Kram Maria