tisdag 11 oktober 2011

Nu har det börjat....

Alla som känner mig vet att jag är smått besatt av julen...ja egentligen av alla förberedelser INFÖR julen!
Så besatt att jag förra julen blev sjuk på självaste julafton, med huset fullt av gäster! Lite snöpligt att gå och lägga sig och inte kunna vara med och fira....men jag var helt slutkörd!




Har lovat mig själv (och familjen) att det inte ska bli så i år! Jag ska börja i tid och inte överdriva! Man behöver inte ha det nystädat och piffat precis hela tiden....man behöver inte göra 100 olika sorters julgodis....som man desutom inte ens vill äta efter jul....Man kan göra och vara lite lagom...:-)! Det får bli mitt motto denna jul!




Men jag längtar efter att få börja......och igår hittade jag de första tidningarna om julpyssel och pynt: Allers egna julmagasin och inredningsmagasinet Isabellas. Köpte såklart båda två! För även om det är liiiite för tidigt att börja pynta så kan man ju få drömma om jul eller hur....?





Det jag har tänkt börja med är lite höst/julkransar med mossan som jag har samlat ihop, leta upp lite vita ljusslingor och dekorera med både utomhus och inomhus, ta in några dikesgranar...ja sådant som man kan tjuvstarta med redan nu i slutet av oktober. Det blir ju så mörkt så fort nu så man behöver verkligen något som livar och lyser upp.
Men däremellan ska jag slappa, njuta och dricka glögg.....massor av glögg..:-)!

Kram på er och njut av nuet!








7 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Men vännen höll du på med julstöket så du blev sjuk? Klokt av dig att tänka om inför årets jul :)
Lagom är ett bra ord!
Kram

Miruschka sa...

Jag har fått några tidningar med tema julen (alltså som har några år på nacken), så nu jädrar i mig börjar inspirationen komma:)
Gud, vad jag längtar till att få börja pynta!!!
Kram♥

mariaikos sa...

Lagom är alltid bäst .
Jag har också hållit på en hel del innan jul förut så jag varit helt slut . Men sen jag blev sjuk med min värk har jag varit tvungen att ta det lugnt . Och det fungerar ändå .
Kram ♥

Vardag och flärd sa...

Vi måste lära oss att vara lagom och njuta av det vi har så det inte går ifrån oss! Och visst kan man börja pynta lite nu men då kallar vi det höstpynt. Köpte också Isabella idag så jag bara längtar till att få lägga mig och läsa i tidningen.
Kram Eva

Betong ute och inne sa...

Hej, ja nu börjar det suga i pysseltarmen...jag ska stå på julmarknad en dag i december och har börjat lite med vad jag ska ha med mej...men det är ju så mycket man vill göra....

Ta det lugnt och var rädd om dej...
Kram Malin

Marias Collage sa...

Härlig inspiration! Isabellas bör dimpa ner i lådan här snart tycker jag.. Ja man får pyssla lagom o sänka kraven ett snäpp ibland, jag tänker efter varje jul: nästa år ska jag bannemej... Så hur det blir i år återstår att se! ;)
Vilken härlig trattljusstake!! Eget påhitt eller köpt?
Fiin!
Kram Maria

Amanda sa...

Åh va mysigt med julpyssel redan nu! Skulle gärna börja, men tjaa, hur kul är det att fixa en massa julstämning hemma när man spenderar hela julen borta..? Men i år känner jag verkligen att jag längtar efter allt julstök, kanske just för att jag har mitt egna hus nu :)

Ser fram emot att få följa ditt julstök här på bloggen :)

Kram Amanda