fredag 28 oktober 2011

Litet dofttips....

Har nog skrivit om detta tidigare men kan gott nämnas igen....:-)

Finns inget som går upp mot julens dofter, som kanel, apelsiner och nejlikor.
Som när man bakat pepparkakor och doften finns kvar i huset dagen efter.




Gillar ni den doften så har jag ett litet tips.....Blanda lite kanel och nejlikor och dammsug upp dem. Luktar såååååå gott i hela huset efter en sväng med kompisen(dammsugaren). JUUUUUUUL!!!!




Ikväll blir det tacos. Snabbt och gott så vi hinner måla färdigt i Samuels rum. I morgon ska tapeten upp...:-)!


PS! Blossaglöggen var faktiskt jättegod....smakade kanske inte så mycket kaffe...men god i alla fall!

Ha en skön fredagskväll!
Kram









7 kommentarer:

Miruschka sa...

Då kanske det blir roligare att dammsuga;)
Ni jobbar på bra med Samuels rum, jag antar att vi får se slutresultatet?
Ha det gott/kram♥

♥ Carina ♥ sa...

Vad bra att den var god. Jag har också en flaska blossa årgångsglögg som står och väntar :)
Ha en fin kväll du me´
Kram

MARIA I KOS sa...

Bra tips ! Vårat hus luktar hund efter dammsugningen när påsen börjar bli full .Det är väl så mycket hund i påsen ;)
Jag har ett hjärta ute på ytterdörren . Det är nejlikor fastlindade runt det , man känner nejlikadoften ännu på bron fast hjärtat är snart två år.
Ha en fin kväll!
Kram ♥

Vardag och flärd sa...

Dofttipset var bra, ska tänka på det i adventtider när jag kör ett varv med dammsugaren innan gästerna kommer.
Kul när tapeten kommer upp sen är det bara roligt kvar!
Imorgon ska årets glögg provsmakas.
Ha en fin helg! Kram Eva

Vita huset 28 sa...

Hej vilket bra tips!!

Åhh va kul o få piffa i sonens rum. Sen vill vi allt se :)

Ska förresten också ta o köpa blossas glögg. Har flera st som vi sparar på, från år 05 tror jag.

Dina nya sänglampor från ikea gillas, jag har likadana ;) Har även den stora golvlampan i samma serie.

Ha en skön helg
Kram Camilla

Anonym sa...

Tack för doft-tipset!! Hos oss blir det oxå tacos om en liten stund! Trevlig Helg! Kram Maria

Anonym sa...

Härligt när renoveringarna går framåt. Heja på;)

Önskar dig en skön kväll