torsdag 17 november 2011

Längtar.....



Adventsljusstake från förra julen.

efter att äntligen få börja pynta på allvar! Att få gå lös på lådorna med julsaker som än så länge ligger oåtkomliga på vinden.....Snart dax att be Bosse att klättra upp och hämta ner alltihop så jag får inventera och se vad som finns....Har nämligen en viss förmåga att glömma av vad vi har från år till år...:-)

Ska försöka ta mig ut i skogen i helgen och plocka ytterligare lite mossa och lingonris om bara vädret tillåter för nu är det hög tid att binda kransarna, stryka och hänga upp julgardinerna och ställa fram ljusstakarna!



Godaste saffransbullarna.....mmmmm!!

Längtar efter att få baka både lussekatter och pepparkakor....Luktar ju så gott i hela huset!

Ikväll blir det dock lugnt på pysselfronten. Har varit hos läkaren idag och ska tillbaka dit i morgon bitti för att ta lite prover. Har varit hängig ett bra tag nu och vill veta vad det beror på....kan inte vara normalt!

Kram på er alla!

6 kommentarer:

mariaikos sa...

Jag har också börjat längta efter att pynta .
Nu snöar det t.o.m så det blir lite mer julstämning .
Hoppas det går bra med provtagningen och att du blir piggare snart .
Kram ♥

Miruschka sa...

Vi är många i bloggvärlden som längtar till advent och jul:)
Jag har redan varit och kikat lite bland julsakerna, jag glömmer också från år till år vad vi har!
Hoppas du får reda på vad det är som inte stämmer, sen att du får en riktig dunderkur!!
Kram♥

Vardag och flärd sa...

Ja, nu längtar man efter att adventspynta när det är så mörkt.
Hoppas du bara är hösthängig, det är många som är det nu. Jag tar en promenad varje lunch och jag tycker jag är lite piggare.
Lycka till med proverna!
Kram Eva

Anonym sa...

Hoppas det gått bra hos doktorn!

Härlig adventstid vi har framför oss nu! Ha det så bra! Kramar Maria

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Visst är det roligt att äntligen få plocka fram allt igen?! =)
Hoppas att det bara är en liten ofarlig bacillusk du råkat i vägen för och att du snart känner dig piggare igen.

kram kram

lottens vita och gröna sa...

hej annelie, hoppas att du snart kryar på dig, jobbigt att gå och grunna, det vänder nu ska du se!
julen har också sakta sakta krypit in här i mig med, din sista bild där fick igång mig ordentligt julmums!
varmkram lotten