torsdag 10 november 2011

Pyssel i soffan...

Japp, precis där har jag tillbringat den mesta av tiden sedan i tisdags. Har tagit det RIKTIGT lugnt och idag känner jag mig lite piggare.

Men jag är alldeles för rastlös för att bara sitta och titta på tv så jag har handarbetat. Gabriels pippi-tröja är äntligen färdig! Passade på att sticka en mössa till honom i samma mönster.



Har även virkat converse. Är så glad för alla beställningar jag har fått!! De droppar in i precis lagom takt...så fort ett par är färdiga så har jag, i stort sett, fått en ny beställning...:-)




Har lite planer på att utöka sortimentet med lite annat smått och gott för de små....bla virkade leksaker och midsommarkransar....Men det får bli vårens projekt.....!

Ha en riktigt bra kväll!
Kram

4 kommentarer:

MARIA I KOS sa...

Det är en sån tröja jag stickar . I storlek 1 år till en liten kille. Tänkte att det är bättre jag börjar med ett litet plagg än ett stort som jag kanske inte orkar slutföra. Men det går bra , jag stickar lite då och då så jag inte överanstränger musklerna. Kul är det.
Garnet som skulle tvättas (Kilafors svenskullgarn ) är till en mössa åt mig men det får bli senare .

Kram ♥

Vardag och flärd sa...

Gör ett nytt försök att kommentera, ibland går det bara inte.
Skönt att du känner dig bättre, vila hjälper!
Så fin pippitröja och mössa Gbriel får!
Kram Eva

Lantlivochloppis sa...

Men va du är duktig att sticka, skulle åxå vilja kunna =)
Ljushållaren för kronljus har jag köpt på butiken lavendel och romantik här i Borlänge, vet att du kan få saker skickade av Majsan som har butiken, kika in till henne, vi har en länk till henne i högra spalten på vår blogg. Den andra hållaren för värmeljus kommer jag inte ihåg vart jag köpt, men tror den kommer från någon blomsterhandel..
Ha en fin helg!
Kram Ellen

Anna sa...

Underbart fin, vad duktig du är och påhittigt med "conversen!" :D