lördag 5 januari 2019

Att konsumera eller konsumeras....

Den senaste tiden har jag funderat en del på mina shoppingvanor och hur lätt jag påverkas av alla fina saker jag ser på bloggar och Instagram och hur lätt jag klickar hem saker jag inte ens funderat på om jag har behov av..... eller plats för...... hur många fina ljusstakar tex kan man ha...och vart ska jag ställa de fina jag redan har om jag shoppar nya.....




Har alltid gillat att shoppa kläder men när jag gick igenom min garderob häromdagen insåg jag att jag hade flera plagg där prislappen fortfarande sitter kvar....Alltså helt onödiga köp!




Insåg att jag inte alls mår bra av detta och att det gör mig stressad så nu är det slut med denna nöjesshopping för mig....Har gett mig själv ett års köpstopp.....Familjen skrattar bara åt mig men det triggar mig bara ännu mer.....Ska banne mig klara det...:-) Kram😜







2 kommentarer:

Christina Mari sa...

Sant! Er ofte man ser mye fint.
også kjøper man det,men om behovet for det er der er nå ikke helt sikkert.

Ha en fin lørdagskveld.
Klem Christina

Alicia Sivert sa...

Åh vad härligt att höra om ditt köpstopp! Det tror jag är svårt, utmanande och samtidigt befriande för både tankar och utrymmen. Jag har stor-röjt i jul och det känns så skönt. Det är så roligt att flytta om det en har, hitta nya kombinationer för stilleben eller plagg. Stort lycka till!