torsdag 17 januari 2019

Hopp om våren i alla fall inomhus....


Nu har de sista Hyacinterna gjort sitt och lökarna sparar jag i en pappkasse och de ska jag trycka ner i landet runt stugan....Kommer bli fint när de blommar i stora grupper längre fram.

När julens blommor har vissnat så blir jag alltid sugen på att våra till det lite inomhus trots att det är svinkallt och snöigt utomhus.....Bästa sättet är att köpa lite nya växter.....




Tulpaner, krokus, pärlhyacinter  och så vidare......men denna gång fastnade jag för en kruka Rosmarin.....Drar man händerna genom kvistarna så känner man hur gott den doftar....DET är vår i mina ögon (och näsa) i alla fall..:-)




                                                                                                                Kram





Inga kommentarer: