tisdag 8 januari 2019

Slit och släng eller återbruk.....

Överallt läser man om att det är så inne att återbruka, både för miljön och för den egna plånboken....så jag började fundera på hur bra jag är på det.....

Kom på att jag faktist har massor av saker jag återbrukar....antingen sådant vi köpt för många år sedan och sen gjort om men även saker jag köpt på loppis.....


Den här köpmansdisken är ett exempel....Köpt för 17 år sedan, då som en furufärgad hallmöbel till alla vantar, mössor osv......

När vi många år senare gjorde om köket behövde vi något slags skåp och letade runt men hittade inget vi gillade till vettigt pris....så då målade vi den vit och bytte ut handtagen och den blev helt perfekt i köket....



På den har jag mina favoritsaker som ni ser...:-) Bla ett fint tårtfat som min man skruvade ihop av tallrikar jag köpt på loppis.....




På översta hyllan har jag gamla glasburkar med loppisfyndade silverbestick....Superfina att putsa upp lite och använda vid festliga tillfällen men fina även där de står som pynt.....Återbruk alltså..:-)

                                         Återbrukar ni och i så fall vad? Berätta gärna....Kram💚




1 kommentar:

Christina Mari sa...

Gjenbruk,så mye fint du har.
Jeg har endel gjenbruk. Men jeg er jo veldig glad i gamle møbler,så da blir det gjerne møbler og ting som er brukt før.
Perfekt spør du meg.
Klem Christina