onsdag 8 december 2010

Fixat och klart.....

Gud vad jag är glad för att jag är så envis ibland!! Trots massivt motstånd från resten av familjen sågade jag av lite av"benen" på julgransfoten och tryckte ner den i korgen. Sedan var det bara att pulsa ut i snön och leta stora stenar runt huset och placera över och se julgranen har nog aldrig stått stadigare...:-)



Som ni säkert ser så har vi plastgran.....Har vi haft ända sedan Samuel fick ont av sin astma och jag måste säga att det känns helt ok. Granen behöver inte vattnas.......barrar inte och vi måste inte såga isär spektaklet efter jul utan bara ta isär, packa ihop och lägga upp på vinden. Kanske inte så charmigt men det passar oss.
Har min äkta lilla bordsgran och en massa hyacinter som sprider juldoft i huset istället.....

Nu ska det lagas lite mat.... sedan får vi se om det finns ork att klä granen.....annars får det bli morgondagens projekt!

Ha en riktigt skön onsdagskväll!!
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, läste din kommentar hos HoP ang köpa korg på Blomsterlandet. Tack! Har funderat hur jag skall lösa mitt korg/gran projekt. Nu gäller det att få maken med på idén bara. Kul att hitta till dig.
/Elisabeth