fredag 24 december 2010

Inte alltid som man tänkt sig.....

ÖNSKAR ER ALLA EN UNDERBAR JULAFTON!!!


Efter alla förberedelser med pynt, mat och godis så blev jag sjuk mitt under julbordet!!

Vaknade med fruktansvärd huvudvärk tidigt på morgonen och kände mig helt slut i kroppen men det trodde jag berodde på att vi varit uppe till klockan ett och slagit in alla julklappar....trodde bara att jag var trött.....

Tog en Ipren och sedan var det bara att köra...Vid tvåtiden började alla familjemedlemmar dyka upp och vi välkomnade alla med lite glögg och pepparkakor. Sedan var det dags att sätta sig till bords.... allt kändes bra tills jag satt med min tallrik full med julmat och inte kunde få i mig en enda liten tugga!! Mådde plötsligt fruktansvärt illa och det blev bara värre och värre..så till slut fick jag tacka för mig och gå och lägga mig........:-(!!

Som tur är har jag en fantastisk man och en fantastisk familj så alla hjäptes åt att fixa fram lussesnurror och tomtegröt som  jag hade förberett och kalaset kunde fortsätta. Tomten kom med paket så att alla var nöjda så det blev en bra julafton i alla fall....men det var ju inte riktigt så jag hade tänkt mig dagen!

Idag skulle vi egentligen åkt till min syster och firat julafton men jag mår fortfarande inte bra, har kunnat äta lite, men har fortfarande ont i huvudet och jag känner mig trött i kroppen! Så idag är det vila som gäller.....ska strax äta lite ris á la malta och öppna mina paket...:-) Sedan blir det Shrek 4 och fortsatt slappande i soffan....

Önskar er alla en UNDERBAR JULAFTON!!!!
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Syrran! Stackars dig! Och jag kan säga att vi saknade er, även om vi hade det trevligt igår. Vi stod utan vatten men allt löste sig till det bästa. Hoppas att du blir bra snart och att du tar det lite lugnare nu! Kram från oss alla!!

Hemma hos Märtha sa...

Hej på dig....Ja det var ju inte riktigt så här jag planerade julen...:-(!! Verkar ändå tyvärr som att det var magsjuka jag hade...Har lyckats smitta ner både Marica och Ellinor!!
Har tagit det väääääldigt lugnt både igår och idag...:-)
Jättekram!