lördag 4 december 2010

Lördagsfix....

Här grejas det för fullt idag. Alla innerdörrar ska bytas ut, likaså alla handtag. Våra "gamla" dörrar har blivit så skavda och fula så jag bara längtar efter att få de nya på plats...:-)

Jag har gjort lite kransar....gjorde stommar av vanlig ståltråd som jag virade runt i flera varv. Sedan klädde jag med mjuken som jag fäste med silvertråd och knöt upp dem med ett vitt sidenband.


Jag gjorde en lite större till insidan av ytterdörren och 2 mindre som ska hänga på linneskåpet i vårt sovrum. Detta skåp är egentligen ett vitrinskåp som vi hade i köket tidigare, men jag ska måla det vitt och byta ut träknopparna till porslinsknoppar så blir det ett fint linneskåp (hoppas jag)! Bilder kommer när skåpet är klart.

Har också virat lite mjuken runt smideskronan i vardagsrummet och knutit fast röd/vita band runt ljushållarna.



I eftermiddag blir det förberedelser inför glöggfesten. Vi ska köra Samuel till farmor och farfar och sedan ska vi förbereda maten vi ska ta med. Ska bli jättemysigt att träffa alla grannarna igen!

Ha en underbar lördag!!!
Kram

1 kommentar:

eva s sa...

ha en trevlig kväll...
mysigt ni har det och fixig är du...:)