söndag 24 oktober 2010

Bohusländska revlingar....

Är ett slags handledsvärmare som användes av fiskare i Bohuslän för att hålla deras handleder varma när de drog upp sina nät ur det kalla vattnet. Då tillverkade i riktigt tjockt värmande ullgarn. Har stickat 1 par men av mjukaste Alpacka ull som är garanterat klifritt....-)!





Så till TÄVLINGEN! Tänkte lotta ut 1 par handledsvärmare. Det enda du behöver göra är att lämna en kommentar till detta inlägg och länka till mig om du har en blogg. Har du ingen kan du lämna din mailadress i kommentaren.
Kommer att dra lott när jag haft 1000 besök på min blogg..:-)

Lycka till!
Kram på er alla!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Först till kvarn..... är naturligtvis din lillasyster! Eftersom jag vet hur snygga de är så vill jag ju vara med i tävlingen! Annars kan man ju hoppas att tomten kommer med ett par... :). Min mailadress vet du ju redan! Kram Annicka

Anonym sa...

De var jättefina! Du har min mailadress, annars för du ropa ;)
kram Lina

Fru Emilsson sa...

Så fiiina!!! Tror dock inte på nån tur...kanske kan få beställa ett par istället ;) Kram Lena
(Mailadressen har du)

eva s sa...

fina... jag vill också gärna försöka vinna

Anonym sa...

Så fina sååååååå.....vill ha, hoppas på lite tur i dragningen.
Kram
Anette

Marica sa...

bara för att du har en så otroligt tävling-inriktad dotter så måste ju självklart jag vara med och tävla! vad är det för gulligt som är under bilden när du har den runt armen? en halsduk? den ser i varjefall väldigt söt ut! =)

Hemma hos Märtha sa...

Nej Marica det ÄR revlingarna...eller handledsvärmarna. Man virar dem runt handleden och fäster dem med bandet...:-)

Puss på dig!!

Anonym sa...

Marica är underbar!! kram Annicka :):)

Hemma hos Märtha sa...

...:-) Visst är hon!

Kram