torsdag 7 oktober 2010

Smutsgris nr 1......

Det är min son det!! När jag kom fram till dagiset idag låg det en hög med smutsiga regnkläder UTANFÖR ytterdörren!! Kände igen dem men förträngde det och gick in .....Mycket riktigt så var det Samuels!! Han hade "fastnat" i en lerpöl på gården så fröken hade fått dra loss honom?? Fick en sopsäck att frakta hem dem i! Var ju bara att plocka upp och slänga dem i tvättmaskinen direkt!! Blev lerig ända upp till armbågarna ...USCH!!! Gummistövlarna var lika smutsiga inuti som utanpå....SUCK!! Men någon har sagt att det är bättre att barn får smutsa och kladda ner sig när de är små så håller de sig, förhoppningsvis, rena när de blir lite äldre! Brukar trösta mig med det...:-)

Uppdatering av vårt badrum. Nu har "gubbarna" cementerat golvet...så nu ska det stå och torka till nästa vecka.

Kan ni känna lukten av blöt betong....huga...:-)

Värmde mig årets första glögg ikväll...:-) Har varit sugen på det ett tag så ikväll blev det en rejäl mugg. Är vår egen hemmagjorda! Har kvar lite från förra året och den har banne mig bara blivit godare...:-)!
Nu ska jag krypa ner under filten, dricka lite mer glögg och kolla lite Sex and the city!!
Ha en skön torsdagskväll!!!


Mmmmmmmm!

Inga kommentarer: