fredag 28 januari 2011

Fredagsmys....

Underbara fredag!! Här har vi precis myst lite med våfflor, grädde och sylt...mums!

Har nästan målat klart dörrarna till linneskåpet nu, bara en strykning kvar. Sedan ska de nya fina porslinsknopparna sättas dit. Ska också spänna upp ett tunt vittt voiletyg på insidan, sedan är det klart att användas....ÄNTLIGEN!!


Så fort skåpet är på plats i vårt sovrum ska vi göra om i Rebeckas "gamla" rum. Ånga ner tapeten och måla väggarna vita.
Vi får för första gången sedan vi flyttade ihop ett rum där ingen kommer att bo....lite lyxigt...:-)
Så nu får det bli kontor med skrivbord och hyllor. Blir skönt att få en plats till alla papper och annat som just nu ligger lite överallt och ingenstans....

Ha en skön fredagskväll!!

3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Hittade din blogg idag och ser i förra inlägget att du virkar converse. Jag ska virka till mitt första barnbarn som kommer i april och har fått tag på ett mönster men vet inte vad jag ska ha för en garnsort. Vilket garn använder du?
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Anonym sa...

Hejsan! Jag hittade din blogg när jag sökte på Prillig (inredningsbutiken som öppnat i Sandared) Har lämnat kommentar till dig tidigare om din fina blogg och tänkte ge mig till känna idag. Jag bor i Sandared men vet inte vem du är eller var du bor och jag har oxå en inredningsblogg. Jag brinner för inredning och försöker få till det fint hemma och får mycket inspiration från olika bloggar, din bla. (döpte min blogg innan jag hittade din så jag har inte härmat;) Välkommen hem till mig!: www.hemmahosloppan@blogspot.com.
He en trevlig helg önskar Maria(Loppan)i Sandared

Camilla sa...

Hej Anne-Lie!

Låter gott med indiskt - här håller maken på med en riktigt 80-talare - det skall visst bli plankstek:)

Virkade Converse låter alldeles underbart!!! Men det måste vara otroligt pilligt...

Skall bli så kul att se ditt linneskåp när det är färdigt - hoppas att du visar?

Ha en go lördag - kram kram!