lördag 29 januari 2011

Så var det lördagskväll...

Hej allihop! Här har det målats mest hela dagen.....Visade sig att jag var allt för optimistisk när jag skrev att det bara var en strykning kvar....Tyckte att träet lyste igenom så jag fick måla några gånger till. Bättre att måla en gång för mycket än en gång för lite för då kommer jag ändå inte att vara nöjd. Men NU är det färdigmålat!!
Bilder kommer när tyget är på plats.



Ikväll ska vi laga indisk mat! Ska bli spännande för det har vi inte gjort tidigare. Vi har köpt färdigt några gånger och det har väl varit så där....Bla en en  fruktansvärt varm sommarkväll när vi var barnlediga och satt ute på vår altan och åt. Maten var sååååå stark så det kändes som att jag fick silikonläppar och näsan bara rann........:-)!!
Gången efter fick jag en smärre chock när jag öppnade lådan med ris. Såg ut som det låg en 5 cm stor skalbagge på rygg mitt i riset och det var en massa svarta grejer blandat i riset !! Det visade sig vara en kryddkapsel som de lagt dit som dekoration...och de svarta grejerna var kryddan...vet ej vad för krydda....och fast jag visste att det inte var en skalbagge så kunde jag knappt äta...:-)!!

Återkommer med recept OM jag tycker att det är gott...:-)

Ha en mysig lördagskväll!!
Kram

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Tack snälla du för garntips till converse och att du tipsade om pysselkiisen! Jag har också mönstret från Chrochetra men har inte prövat det än. Ska inhandla garn snsrt och sedan ska jsg sätta igång.
Hoppas er indiska mat blev god!
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Det vita dårhuset sa...

God kväll going :)
Gud vad ditt inlägg luktade grillat ;) Nu blev jag sugen!! *ler*
Hoppas det smakade bra :)!

Kram Erika